۲۵ اسفند ۱۳۸۸


دیرو بشویوم یتا مغازه درونی . ایچی هئن وستی .
ایبارکی یته خانوم صیدای بیشنوستم ( جوان بو 25 سال فکر کونم ) کی مغازه دار امرا گیلکی گپ زئی و مغازه دار ایتا لهجه خیلی ضایع امره فارسی .
چونکی نتونستیم می ذوق کودن جلویا بیگیرم .
گیر بدم مغازه دار ( آشنا بو البته ) کی تو چه وستی فارسی گپ زنی و............
کی خانوم به گپ بامو . جالب بو . برق دنی چیسه ؟ سه فاز شاید هم بیشتر .
خانوم اصن گیلک نوبو . بوگوفته من 4 سال ویشتر نیه کی باموم رشت و می آقا گیلک ایسه ، چونکی دوس دشتیم
یاد بیگیفتم ..............
بدونستی چره 3 فاز . ایئرا امه گیلون درون ، ایتا فارس بایه می جه بختر گپ بزنه بازین آقای مغازه دار
و دیگران : گیلانی هستم ولی مرا حلی نمی شود ، می فهمم ولی نمی توانم گپ بزنم و ........................ !!!!



۱۹ نظر:

  1. درود
    چی بگم !
    کاشکی اوشانی کی اَ فیلمان خُب بازی کونید ، تی نیویشته یا بخنید.
    رستی تبریگ گم . ورگی بئوستی ....
    بازین گی من تره تبلیغ بوکونم .

    پاسخحذف
  2. درود
    10 تا عکس . تره اوسه کودم .
    وسته ؟

    پاسخحذف
  3. سلام دادا .
    الان که دارم فارسی تایپ میکنم . شرمنده .
    حق با تویه . تنبلی از خودمونه .
    من یکی که قول می دم .

    پاسخحذف
  4. سلام،پدرم گیلک بود و من هم عاشق گیلان،در تهران بزرگ شدم ولی به همه میگویم که خود را گیلک میدانم، و من هم نمیتوانم گیلکی صحبت کنم،یعنی اگر صحبت کنم همان لهجه ضایعی که گفتید خواهم داشت...همه کسانی که اون جمله رو میگن مثل اون فروشنده نیستن البته.

    پاسخحذف
  5. سلام و درود
    خیلی چیزان در ا چیزان نقش دره ...
    وختی گیلان صدا و سیما با گیلکی سریالان امره مردما خندانه و ا زبانا تترج مسخره کونه د شما چه اینتظاری درید ؟!!...

    راستی شیمی تازه وبلاگ و تازه سال موارک
    شیمی لینکا اضافه بوکودم .
    پایدار ببید .

    پاسخحذف
  6. اصن شیمی گپ قبول نارم . استاد ناشناس 2 .من بوگوفتم فارسی با ایتا ضایع لهجه . نه گیلکی .
    بقول مه پیله برار ( لوتکا ) کی 18 سال دشتی کی گیلکی شروع بکوده و دیگرون هم انا مسخره بکودید. طرف شه خارج بایست زبان یاد بیگیره یا کی بیمیره وشتایی جا . رستی مو تازه گیلکی نیویشتن یاد گیتندرم ....

    پاسخحذف
  7. این حرفون همه بهانای. مون تصمیم بگیتوم مه مارزبون حرف بزنوم و بتونستوم. مه پیر و مار جا یاد انگیتوم. مه دوستون و همکارون جا یاد بگیتوم. مئبه اول سخت و جالب به. مثلا واسته فکر بوکونم اول صفتا بوروم یا اسما. یعنی مه حواسا واسته جمع بوکونم که فارسی چه تری حرف بزنوم و گیلکی چته. مه عصبانیتا خوب تونستوم حالی بکوونوم.وقتی تنبلی کونید یا ننگ و عار دارین که گیلکی حرف بزنن شمه جد سر بهونه مارین!

    پاسخحذف
  8. مو خودمم تازه گیلکی گب زئنه تمرین کأدرم و اصلا اول هینه واسی می وبلاگه چاگودم
    چشم شیمه وبلاگه لینک بودم و
    موفق ببید

    پاسخحذف
  9. سلام.ممنون. شیمی وبلاگه لینک فدم. تبریک می شینه قوبیل بکونید.

    پاسخحذف
  10. بلی بلی!!! همه اشان کی همه شومان بوگوفتید ایطرف، شه اتویی گوش دئن امرا چی بیرون و چی بخانه، گیلکیا یاد گیفتن، ولی من فیک کونم کی کم کم باید ایتا آموزش گام به گام گیلکی آموزی ره بداریم. فیک کونم کی ایپچه باید وسیع تر قضیه یا بیدینیم، بعضی از کاران باید زیرساختی و پایه ای ببه، ه الان ورگ ایته خوب کار کودن دره، رسم الخط خوبی بداریم خیلی از موضوعان راحت تر حل به

    پاسخحذف
  11. سلام. ایبار ای نفر جه داهات ویریزه شه تهران. دوسال بعد واگرده آیه خو داهاته دورون مئمانی. خورا کی تالاره دورون نیشته بو دینه بصارا داره جا ایتا چیزی فووستن دره زمینا. خو صابخانه یه واورسه کی اون گیلی گیلی ها چیه داره از روی درخت میفته روی زمین؟ صابخانه یم ایبار ویریزه که ویریز جه می خانه بوشو بورون دوساله بوشویی تئران ده نانی ب÷خته انجیل کی داره سر بمانه شاخه جه فیوه؟ ویریز بوشو ده ناخایه می خانه دورون بئسی.
    ا داستان واقعیه شاید بیست سی سال اوطرفشین ببه. می بابا هم اویا ایسا بو و ا داستانه مره بوگوفته دره. هسه شوما گیدی ای نفر بامو اتو اوتو. آقاجان موشکل خودمانیم موشکل از امانه. امان چن نفر تا ایتا دوختر دینیم امی زبانه نچرخانیم دکفیم تهرانی جه تئرانی تر گب زئن. امی پر و مار چندتا ایسه کی امره گیلکی باموخته دره؟ چندتا امان گیلکیه کوچه درورن باموختیم؟ او زماتیم که آموختندیبیم چند نفرا پر و مار انه لبله بیگیفتید چن نفر انه گیر بدائید؟

    پاسخحذف
  12. راحتتون کنم . من که الان دارم این رو فارسی تایپ می کنم ، بیغیرت نیستم . تنبلم . قبلا برام یه جوری بود ، گیلکی صحبت کردن ولی قول می دم که منم با افتخار داد بزنم . گیلک . گیلک
    درود . زرخ پو تار عزیز

    پاسخحذف
  13. سلام برار
    شیمی تازه سال موارک
    با ایتا گیلکی شئر شیمی رافا نیشتم ...
    پایدار ببید .

    پاسخحذف
  14. سلام دوست گلم/چند سال پیش توی بازار سپیدرود رشت من با یک گیلکی به زعم خودم خوب با یه آقای ماهی فروش صحبت می کردم اونم مثل همین مغازه دار با من فارسی صحبت می کرد منم دیدم کوتاه نمی یاد ماهی رو که می خواستم بخرم گذاشتم تو طبق رفتم از یکی دیگه دوتا بساط اون ور تر خریدم /این بنده خدا داشت خودشو می کشت /اگه همه همینکار رو بکنن دیگه کسی زور می زنه این گویش زیبای گیلکی رو تبدیل کنه به یه فارسی به قول ما لنگرودیها""کلمه جین""ببخشید من "گیلکی نویسیم" زیاد خوب نیست اما از بعضی از گیلکان کی اویه زیندیگی کونیدی بختر گب زنم/تی ناز مره بایه

    پاسخحذف
  15. برار سلام تی هَ مطلب خیلی خیلی جالب بو به امید روزی کی تمام گیلکان بخ خوشان زبان گیلکی افتخاربوکونید امی ولایت درون هیچ کسی غیر گیلکی گب نزنه به می وبلاگم سر بزن

    پاسخحذف
  16. من هم پدر و مادرم گیلانی هستن ولی نمیتونم گیلکی حرف بزنم
    حتی متن بالا رو هم خوب نفهمیدم

    پاسخحذف
  17. تنهازبان هایی شانس ماندگاری را دارند که از سوی نیروهای سیاسی مانند حزب یادولت حمایت شوند. مانند عربی کردی و.....

    پاسخحذف